شیرازی یار

تعمیر پکیج بوتان


گروه صنعتی بوتان (سهامی عام) شرکتی واقع در ایران است که در زمینه تولید لوازم گرمایشی از جمله آبگرمکن، پکیج شوفاژ دیواری و رادیاتور فعالیت دارد.

نمایندگی بوتان در شیراز شیرازی یار: پکیج butane یکی از بهترین برندهای بازار است که سالها قدمت و رضایت مشتری در کنار استفاده از تکنولوژی‌های بروز را با خود به همراه دارد. ما بعنوان نمایندگی پکیج بوتان در شیراز آماده ارائه خدمات تخصصی به شما همشهریان عزیز هستیم.

شرکت بوتان در سال ۱۳۳۲ به کوشش محمود خلیلی و فرزندش محسن خلیلی با هدف توزیع گاز مایع شکل گرفت.

پس از مدت کوتاهی گروه صنعتی بوتان با هدف تولید لوازم گازسوز از جمله اجاق گازسوز تأسیس شد.

در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون خانواده ایرانی از محصولات بوتان استفاده می‌کنند.

امروزه پکیج های بوتان توسط متخصصان ایرانی و طبق دانش و فناوری روز جهان تولید می شود که رقیبی جدی برای برندهای داخلی و خارجی در بازار ایران محسوب می شود. تا جایی که بوتان صادرات برخی از این محصولات را به کشورهای اروپایی آغاز کرده است.تنوع محصولات پکیج بوتان ، ظرفیت های متنوع، گارانتی و خدمات پس از فروش مطلوب، پکیج دیواری بوتان را به محصولی مطمئن تبدیل نموده است و توانست با دریافت تندیس طلایی واحد نمونه استاندارد ایران در سال 1391 افتخاری دیگر بیافریند.

تیم متخصص شیرازی یار در شیراز آماده مشاوره تخصصی جهت انتخاب محصول مورد نظر براساس استانداردهای موجود پکیج شوفاژ دیواری بوتان می باشد تا با ارائه مطلوب ترین خدمات در حوزه مشاوره، نصب و تعمیرات، پکیج بوتان شما را در امر انتخاب بهترین محصول، یاری کند.

 

 

می توانید با تماس گرفتن به مرکز تخصصی تعمیر پکیج بوتان در شیراز ، مشکل دستگاه خود را ثبت کرده و تقاضای تکنسین مربوطه را با توجه به برند دستگاه درخواست نمایید.

 
می توانید از طریق فرم ارتباط با ما و ثبت مشخصات دستگاه مربوطه و گذاشتن فقط یک شماره تماس در فرم تعمیر پکیج بوتان در شیراز این کار را انجام دهید و تماس را به ما بسپارید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع مدل های پکیج دیواری بوتان اینجا کلید کنید

چرا بهتر است تعمیر پکیج بوتان در شیراز را به شیرازی یار بسپاریم؟


 

قیمت‌ منصفانه و حتی کمتر از نرخ مصوب اتحادیه

 

تکنسین های آشنا به فناوری های روز دنیا

 

تعیین زمان تعمیرات از طرف مشتری

 

7 روز گارانتی خدمات ارائه شده

 

استفاده از قطعات اصلی و فابریک

 

پشتیبانی 24 ساعته

تعمیرات پکیج دیواری بوتان شامل چه مواردی است؟

1- تعویض مشعل پکیج

  • تعویض شیر سه راهی
  • رفع مشکل گرم و سرد شدن آب پکیج
  • تعویض پرشر سوئیچ
  • رفع ارور پکیج
  • عیب یابی پکیج
  • تعویض شیر پرکن
  • تست پمپ

2- تعویض برد و فیوز برد

3- تعویض پرشر سوئیچ هوا

  • تعویض فلوسوئیچ
  • تعویض فن پکیج
  • تعویض کوبل

جهت تعمیر پکیج بوتان در شیراز و یا نیاز به نمایندگی بوتان در شیراز با ما در تماس باشید

ضمانت و گارانتی تعمیر پکیج بوتان در شیراز توسط شیرازی یار

در صورت نیاز به تعویض قطعات، مرکز تخصصی تعمیر پکیج بوتان در شیراز از قطعات اصلی و فابریک استفاده می نماید و دستگاه های تعمیر شده و همچنین قطعات تعویض شده توسط کارشناسان این مرکز به مدت شش تا 36 ماه، دارای گارانتی معتبر این مرکز می باشند و بدون قید و شرط در صورت عدم کارکرد مناسب دستگاه و یا معیوب شدن، هزینه شما بازگشت و یا قطعه مورد نظر تعویض خواهد شد.

انتخاب پکیج بوتان به چه عواملی وابسته است؟

  • نوع دودکش تعبیه شده در ساختمان
  • متراژ ساختمان
  • میزان آب گرم مصرفی موردنیاز
  • اکسیژن یا هوای ورودی به دستگاه از کجا باید تامین شود
  • تعداد رادیاتور ها

جهت تعمیر پکیج بوتان در شیراز و یا نیاز به نمایندگی بوتان در شیراز با ما در تماس باشید

تعمیر تخصصی پکیج دیواری بوتان

در این بخش می‌خواهیم تعمیر پکیج دیواری بوتان را در حد ابتدایی و مشکلات ساده ایی که خود شما هم قادر به تعمیر آن‌ها هستید آشنا کنیم.

قبل از هر چیزی درباره تعمیر پکیج دیواری بوتان باید بگویم که پکیج دیواری برای عملکرد صحیح به چهار عنصر آب، برق، اکسیژن و گاز (گازوئیل) نیاز دارد.

در ابتدا باید بگویم که زمانی که آب پکیج تامین نشود پکیج بوتان نمی‌تواند روشن شود و اما چگونه بفهمیم که آب به میزان لازم رسیده است یا خیر؟ در همه پکیج‌های دیجیتال بوتان به واسطه ال سی دی کوچک روی صفحه و در پکیج‌های آنالوگ هم به کمک همان عقربه فشار که روی دستگاه قرار دارد متوجه می‌شوید در این حالت باید درجه و مقدار آن روی یک تا یک و نیم بار باشد و سپس می‌توانید آب آن را ببندید.

در مرحله بعدی تعمیر پکیج دیواری بوتان باید برق آن را بررسی کنید که وصل باشد و یا اینکه دو شاخه از پریز جدا کرده و برعکس آن را وصل کنید چرا که بعضی از پکیج‌ها روی فاز و نول حساس اند.

در این مرحله از تعمیر پکیج دیواری بوتان باید گاز را بررسی کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید.

و اما اکسیژن که یکی از موارد مهم در احتراق است را هم باید در نظر بگیرید چرا که در برخی موارد فن‌ها دچار مشکل می‌شوند و احتراق به صورت درست صورت نمی‌گیرد و باعث آسیب جدی به شما خواهد شد.

برای تعمیر پکیج دیواری بوتان زمانی که فن‌ها از کار افتاده اند می‌توانید بالای پکیج بوتان را مشاهده کنید که دارای دو دریچه با درپوش‌های پلاستیکی می‌باشد، شما می‌توانید درپوش‌ها را باز کرده و دود کش را وصل کنید و مواظب باشید که دودکش کوچک ترین نشتی نداشته باشد.

در این بخش تعمیر پکیج دیواری بوتان را به صورتی برای شما توضیح دادیم که برای مشکلات ابتدایی و پیش پا افتاده هزینه نکنید در ادامه به آموزش تخصصی تعمیر پکیج دیواری می‌پردازیم.

و البته یک پیشنهاد به شما این است که به قسمت‌های خطرناک پکیج که با گاز، برق، دود و … سر و کار دارند دست نزنید و این کار را به متخصصین کار بلد بسپارید.

جهت تعمیر پکیج بوتان در شیراز و یا نیاز به نمایندگی بوتان در شیراز با ما در تماس باشید

مقایسه مدل های پکیج دیواری بوتان

مشخصت محصولPerla Pro 24RSiPavia 24RSiParma 24RSiVerona 24RSiBita 24 Sealed
روش تامين آب گرم مصرفيدو مبدلهفوري دو مبدلهفوري دو مبدلهفوري دو مبدلهفوري دو مبدله
ارتفاع دستگاه740740740740740
سيستم باي پس خودکاردارددارددارددارددارد
قابليت اتصال ترموستات اتاقيدارددارددارددارددارد
تكنولوژي احتراقغیرچگالشیغير چگالشيغير چگالشيغير چگالشيغير چگالشي
حداقل دبي راه انداز آب گرم مصرفي22222.4
ظرفيت حرارتي خروجي اسمي2424.1924.324.324.2
سيستم عيب ياب الكترونيكي دستگاهدارددارددارددارددارد
سيستم ضد يخ زدگيدارددارددارددارددارد
بازده حرارتي در حداكثر ظرفيت حرارتي (80°C - 60°C)9093.0592.892.893.05
عرض دستگاه400400400400400
عمق دستگاه332340346340345
فشار تزريقي هوا به داخل منبع انبساط11111
قطر دودکشلوله داخلی “6/لوله خارجی “10لوله داخلی “6/لوله خارجی “10لوله داخلی “6/لوله خارجی “10لوله داخلی “6/لوله خارجی “10لوله داخلی “6/لوله خارجی “10
سيستم كنترل هوشمند مدار آب گرم مصرفينداردنداردنداردنداردندارد
سيستم ضد گريپاژ پمپدارددارددارددارددارد
قابليت اتصال به حسگر دماي محيط بيرونينداردداردندارددارددارد
حداكثر فشار عملكرد سيستم در مدار گرمايش3.03.03.03.03.0
مدت گارانتي24 ماه24 ماه24 ماه24 ماه24 ماه
مدت وارانتی120 ماه120 ماه120 ماه120 ماه120 ماه
نمايشگر ديجيتال دمانداردداردندارددارددارد
نوع تخليه دود و تامين هوامحفظه احتراق بستهمحفظه احتراق بستهمحفظه احتراق بستهمحفظه احتراق بستهمحفظه احتراق بسته
نوع سوختشهری و مایعشهری و مایعشهری و مایعشهری و مایعشهری و مایع
وزن32.531333432

نحوه محاسبه ظرفیت پکیج دیواری بوتان

برای محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج مورد نیاز، متراژ واحد مسکونی را درعدد ۱۵۰ (کیلو کالری) و متراژ واحدهای اداری را در عدد ۱۰۰ (کیلو کالری) ضرب می کنیم ، عدد بدست آمده که بر حسب کیلوکالری می باشد را بر عدد 860 تقسیم میکنیم تا توان پکیج را بر اساس کیلووات بدست آوریم. بعنوان مثال :مکان مسکونی 140 متر باشد، با ضرب متراژ در عدد 150 عدد 21000 به دست می آید که با تقسیم آن بر عدد 860 (1 کیلو وات = 860 کیلو کالری ) عدد 24.44 به دست آمده که این مقدار نهایی پکیج متناسب با متراژ بر اساس کیلووات است، پس در حالت عادی برای یک ساختمان مسکونی 140 متری به پکیجی با ظرفیت 24 احتیاج است.

چه زمانی حتما باید از پکیج دیواری فن دار بوتان استفاده نمود؟

در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری بصورت افقی ( بیش از ۳۰ سانتی متر) باشد و متراژ زیر 60 متر مربع باشد ، ارتفاع دودکش داخل دیوار کمتر از 3 متر باشد و…استفاده ازپکیج های فن دار الزامی است.

پکیج های دو مبدله در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که یا آب ورودی دارای سختی (املاح) زیاد باشد و یا زیربنای آپارتمان بیش از ۱۲۰ متر باشد. لازم بذکر است که در حال حاضر شرکت بوتان سعی بر این دارد تا دستگاه تک مبدله تولید نکند ( بجز آبگرمکن) که معایب اصلی دستگاه تک مبدل عدم استفاده همزمان رادیاتورها با آب گرم مصرفی می باشد،

در صورتیکه محل نصب پکیج در بالکن یا فضای باز باشد نیز استفاده از پکیج فن دار الزامی است. ضمن اینکه اگر محل دودکش در بالکن تعبیه نشده باشد حتما باید از دودکش دوجداره هم استفاده شود.

زمانی که دستگاه پکیج هر واحد مستقیما با فضای بیرون در ارتباط باشد استفاده از دودکش دوجداره( که مستقیم به فضای بیرون در ارتباط باشد) الزامیست.

جهت تعمیر پکیج بوتان در شیراز و یا نیاز به نمایندگی بوتان در شیراز با ما در تماس باشید

مزایای استفاده از پکیج بوتان فن دار

دستگاه فن دار ، یک محفظه احتراق بسته دارد و پکیج فن دار یک سری قابلیت های اضافه تری نسبت به پکیج بدون فن دارد

اول اینکه که میتواند بیرون ساختمان نصب شود و باد و … تاثیری روی شعله و مشعل پکیج نداشته باشد

دوم اینکه میشود دودکش دوجداره روی آن نصب کرد و از مزایای دودکش دوجداره بهره برد ( مزیتی که دودکش دو جداره دارد این است که اگر دستگاه داخل خانه هم باشد و شما این دودکش را نصب کنید، پکیج هوا را از بیرون میگیرد و باعث میشود رطوبت داخل منزل شما کم نشود)

ولی اگر پکیج بدون فن خریداری کنید، باید فقط و فقط پکیج را داخل منزل نصب کنید و امکان بیرون گذاشتن آن را ندارید و اینکه اگر محل قرارگیری پکیج کمتر از 64 متر مربع باشد دیگر حق استفاده از این وسیله رو ندارید.

فشار آب شهردرمحل نصب دستگاه پکیج گازی می باید حداقل ۰٫۵ و حد اکثر ۳٫۵ اتمسفر باشد.

مکان هایی که نباید پکیج بوتان در آنجا نصب شود

قبل از هر چیز چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

– دستگاه هرگز در مجاورت گازهای خورنده نباشد، زیرا این گازها باعث آسیب رساندن به بدنه و بعضی قطعات دستگاه مانند پمپ میشوند.

– دستگاه را در مجاورت فن های قوی یا بادهایی که باعث اختلال در کار فن دستگاه میشود قرار ندهید. این مهم امکان جمع شدن گازهای سمی و خطرناک یا درست کارنکردن فن دستگاه را در پی خواهد داشت.

– دیوار و مصالح ساختمانی دیوار برای نصب پکیج مناسب باشد و از استحکام کافی برخوردار باشد.

– به سختی و میزان اسیدی یا بازی بودن آب توجه کنید سختی آب نباید بیشتر از 250 PPM باشد و میزان اسیدی و بازی بودن آب نباید از 8.5 بیشتر و از 7 کمتر باشد.

حداقل فضای تعبیه‌شده برای نصب پکیج می‌بایست ۸ متر مربع باشد، اگر فضایی که در نظر دارید کمتر از این مقدار است هرگز پکیج را در آنجا نصب نکنید. معمولاً به ازای هر کیلووات توان پکیج یک متر مکعب فضا لازم است برای مثال پکیجی با توان ۲۸ کیلووات نیاز به فضایی حداقل به‌اندازه ۲۸ مترمربع دارد

لیست خطاهای پکیج بوتان

زمانی که پکیج بوتان شما دچار مشکلی شود، با نمایش یک ارور در صفحه نمایش به شما هشدار می دهد، و در این زمان شما باید با تعمیرکار پکیج بوتان در شیراز شیرازی یار تماس بگیرید تا بر اساس مشکل دستگاه شما، اقدام به سرویس پکیج بوتان در شیراز نماید تا از بوجود آمدن مشکل اساسی جلوگیری کند.

کدخطای A01

این ارور مربوط به مشعل پکیج است و نشان دهنده این است که مشعل برای روشن کردن دستگاه مشکل دارد و نمی تواند عمل گرم کردن آب مصرفی و همچنین گرمایش هوای ساختمان را به خوبی انجام دهد.

دلایل متعددی می تواند سبب روشن نشدن مشعل پکیج شود که مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • قطعی گاز شهری
  • خرابی شیر گاز
  • خرابی فندک
  • خرابی حسگر شعله

کدخطای A02 در پکیج بوتان

زمانی که این کد خطا نمایش داده می شود که در کلید حرارتی پکیج مشکل به وجود آید و به صورت معمول برطرف کردن آن نیازمند متخصص است.

در مدار گرمایشی آب به حد زیادی از گرما می رسد که این موضوع یکی از دلایل اصلی وجود این کد خطا است.

دلایل دیگری که سبب نشان دادن این کدخطا می شود عبارت است از:

  • قطعی کابل متصل به مدار گرمایش
  • خرابی پمپ حرارتی
  • گرفتگی صافی برگشت
  • وجود رسوب در مبدل ثانویه
  • وجود اشکال در شیر موتور

ارور A03 در پکیج بوتان

این ارور یکی از خطاهای بسیار مهم این پکیج است، سلامت اهالی ساختمان یا واحدها را تحت الشعاع قرار می دهد. این کدخطا سبب می شود تا شما از بروز مشکل در تهویه و جایگزینی دودهای ناشی از اشتعال با هوای تازه مطلع شوید.

دلایل بروز این مشکل عبارت است از:

  • خرابی ترموستات دود
  • خرابی فن
  • گرفتگی مسیر دودکش

کدخطای A04 در پکیج بوتان

این ارور کاهش فشار آب ورودی را نشان می دهد.علاوه بر مشکلات کم فشاری آب که به صورت کلی با بهره گیری از موتورهای پمپاژ آب تا جاییکه ممکن است قابل حل است.

خرابی کلید فشار سبب بزور این کد خطا ریو نمایشگر می شود.

در این صورت به اندازه فشار آب مشخص شده روی نمایشگر پکیج توجه کنید و زمانی که کمتر یا بیشتر از عدد 2 شد می بایست آن را به این عدد برسانید.

کدخطای A06 پکیج بوتان

خبر قطعی آب گرم با این ارور نشان داده خواهد شد و به صورت کلی خرابی سنسور NTC سبب بروز این مشکل خواهد شد.

تنظیم دمای آب گرم این پکیج وظیفه اصلی سنسور NTC است.

خرابی این سنسور موجب می شود تا آب مصرفی سرد شود.

کد خطای A07

این کدا خطا مانند ارور A06 مربوط به سنسور NTC است و در مدار گرمایشی نشان دهنده وجود آب سرد است.

کد خطای A11 پکیج بوتان

این ارور پارازیت های شعله را تشخیص می دهد و با این ارور به شما هشدار تداخل امواج مغناطیسی در نزدیکی شعله را می دهد.

در این صورت پیش از برد پکج فرمان خاصی صادر نخواهد کرد، حسگر دمای سیستم وارد شده و شعله به صورت خودکار روشن خواهد شد.

دلایل اصلی بروز این کدخطا عبارت است از:

  • خرابی برد
  • خرابی شیر گاز
  • تنظیم نبودن فشار گاز
  • عدم قرارگیری الکترود جرقه‌زن در جای خود

در صورت بروز هر نوع خطایی در پکیج های شرکت BUTANE بهتر است با تعمیرکار پکیج بوتان در شیراز تماس بگیرید و از هرگونه اقدام خودسرانه خودداری کنید.

مشخصات تعمیرکار حرفه ای پکيج بوتان در شیراز

  • خوش برخورد و خوش قول است
  • تعمیرکار است نه تعویض کار
  • مسئولیت پذیراست
  • اگر دستگاه شما بعد از مدتی دوباره دچار مشکل شود سریعا برای حل مشکل مراجعه می کند.
  • قیمت های منصفانه ای دارد
  • از قطعات اورجینال و اصلی استفاده می کند

نحوه عملکرد تعمیرکار پکیج دیواری بوتان در شیراز

تعمیرکار پکیج برای رفع مشکلات دستگاه، کارهای مختلفی انجام می‌دهند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • هواگیری پکیج
  • رسوب زدایی پکیج
  • اسیدشویی پکیج
  • تنظیم فشار آب
  • تنظیم شیر گاز
  • تعویض یا تعمیر قطعات

مهمترین نکات در تعمیر پکیج بوتان

مهمترین نکته قابل اهمیت این است که سعی کنید به دنبال یک تعمیرکار جدید نباشید و تعمیرکار پکیج بوتان خود را با تحقیق انتخاب کنید. نکته دیگراین است که به دنبال سرویس کار ارزان قیمت نباشید. البته نمی خواهیم بعضی از قیمت های بالای افراد را توجیه کنیم ولی شما این را در نظر بگیرید که هیچ تعمیرکار حرفه ای خدمات ارزان در اختیار شما قرار نمی‌دهد




سوالات متداول

+

پکیج بوتان خطای E9 را نشان می دهد و سه عدد از رادیاتورها سرد و دوتای دیگر گرم هستند؟ علت این اتفاق چیست؟

ممکن است مبدل دستگاه جرم گرفته باشد و به رسوب زدایی و شست و شوی مدار نیاز داشته باشد.

+

علت این که زمانی که پکیج بوتان روشن می شود، در جه فشار آن به آرامی بالا می رود و آب از شیر تخلیه آن بیرون می زند چیست؟

در چنین شرایطی یا منبع انبساط خراب شده و یا آن که باد آن خالی شده است.

+

وقتی آب گرم را باز می کنم، آب مدتی طولانی سرد است و تنها مدت کوتاهی گرم می شود و مجدداً با این که آب باز است اما سرد می شود. مشکل از کدام قسمت پکیج بوتان است؟

این مورد معمولاً به دلیل اشکال در جرقه زن و یا حسگر دستگاه رخ می دهد و باید آن ها را بررسی نمایید.

+

پکیج بوتان روشن شده اما گردش آب گرم ندارد و پمپ هم پس از شروع به کار، بعد از چند ثانیه با صدای تق تق خاموش می شود. چرا این اتفاق رخ می دهد؟

احتمال دارد که پمپ دستگاه و یا فلوسوییچ آن خراب شده باشد. بنابراین لازم است که آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

+

در یک پکیج بوتان آنالوگ در حالی که دمای آب را 80 نشان می دهد اما دمای آب ولرم است و رادیاتورها هم گرم نمی شوند. دلیل آن چیست؟

اگر با چنین موردی مواجه شدید لازم است که مدار پکیج بوتان را جرم گیری نمایید و شست و شو دهید.

+

پکیج بوتان، چند دقیقه پس از روشن شدن دوباره خاموش شود و ارور E4 را روی درجه 29 نشان دهد. مشکل چیست؟

در این حالت احتمالاً فشار دستگاه پایین است و باید فشار آن را بین عدد 1 الی 1.5 تنظیم نمایید.