آشنایی با خطاهای پکیج تاچی
پکیج تاچی یک نوع پکیج دیواری هوشمند است که با استفاده از انرژی گاز، آب را گرم می کند و به سیستم های رادیاتور و شوفاژ متصل می شود.
جهت تعمیر پکیج تاچی در شیراز و یا نیاز به نمایندگی تاچی در شیراز با ما در تماس باشید
پکیج های شوفاژ دیواری تاچی جایگزین مناسبی برای سیستم های مرکزی سنتی هستند که ضمن تامین گرمایش مطبوع و آب گرم واحدهای مسکونی، فاقد بسیاری از اشکالات و محدودیت های موتورخانه بوده و آسایش بیشتری را فراهم می کنند. با تولید پکیج شوفاژ دیواری برای اولین بار امکان استقلال واحدهای آپارتمانی و کاهش مصرف گاز فراهم شد و با آگاه شدن تدریجی خانواده ها از مزایای متعدد این فن آوری جدید، استقبال از آن افزایش یافت، به طوری که امروز بخش قابل توجهی از ساختمان ها برای تامین گرمایش و آب گرم به پکیج های شوفاژ دیواری تاچی تجهیز می شوند.
در این مقاله، ما به برخی از خطاهای رایج پکیج تاچی و روش های تعمیر آن ها خواهيم پرداخت.
خطاهای پکیج تاچی
خطای E4: عدم جرقان شعله
این خطا به معنای عدم روشن شدن شعله پکيج است. علت های احتمالی این خطا عبارتند از:
- عدم وجود گاز یا فشار نامناسب گاز
- عدم وجود جرقان الکتروپار
- خطای الکتروپار
- خطای الکترووال
- خطای برق
برای تعمیر این خطا، باید ابتدا علت آن را تشخيص داد و سپس با استفاده از دستورالعمل های مناسب، آن را رفع کرد. برخی از مراحل تعمیر این خطا عبارتند از:
- بررسی وجود گاز و فشار آن در شیر گاز و کنتور گاز
- بررسی وجود جرقان الکتروپار با استفاده از یک تستر الکتریکی
- بررسی سالم بودن الکتروپار و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن الکترووال و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی وجود برق و فیوزهای پکیج
خطای EP: عدم پایداری شعله
این خطا به معنای عدم حفظ شعله پکيج در حالت روشن است. علت های احتمالی این خطا عبارتند از:
- ناسازگاری نوع گاز با تنظيمات پکيج
- ناسازگاری فشار گاز با تنظيمات پکيج
- خطای سنسور شعله
- خطای الکتروپار
- خطای الکترووال
برای تعمیر این خطا، باید ابتدا علت آن را تشخيص داد و سپس با استفاده از دستورالعمل های مناسب، آن را رفع کرد. برخی از مراحل تعمیر این خطا عبارتند از:
- بررسی نوع گاز و تنظيمات پکيج با استفاده از سيستم AUTO
- بررسی فشار گاز و تنظيمات پکيج با استفاده از یک منومتر
- بررسی سالم بودن سنسور شعله و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن الکتروپار و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن الکترووال و تعویض آن در صورت لزوم
خطای E1: عدم رسیدن به دمای مورد نظر
این خطا به معنای عدم رسیدن پکيج به دمای تنظيم شده توسط کاربر است. علت های احتمالی این خطا عبارتند از:
- تنظيم نادرست دماسنج
- خطای دماسنج
- خطای سیرکولاتور
- خطای مبدل حرارتی
- کثیف شدن مبدل حرارتی
برای تعمیر این خطا، باید ابتدا علت آن را تشخيص داد و سپس با استفاده از دستورالعمل های مناسب، آن را رفع کرد. برخی از مراحل تعمیر این خطا عبارتند از:
- بررسی تنظيمات دماسنج و اصلاح آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن دماسنج و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن سیرکولاتور و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن مبدل حرارتی و تعویض آن در صورت لزوم
- پاک کردن مبدل حرارتی از رسوبات و کثافات با استفاده از یک محلول تمیز کننده
خطای E2: عدم گرم شدن آب
این خطا به معنای عدم گرم شدن آب توسط پکيج است. علت های احتمالی این خطا عبارتند از:
- تنظيم نادرست دمای آب
- خطای سنسور دمای آب
- خطای الکترووان
- خطای مبدل حرارتی
- کثیف شدن مبدل حرارتی
برای تعمیر این خطا، باید ابتدا علت آن را تشخيص داد و سپس با استفاده از دستورالعمل های مناسب، آن را رفع کرد. برخی از مراحل تعمیر این خطا عبارتند از:
- بررسی تنظيمات دمای آب و اصلاح آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن سنسور دمای آب و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن الکترووان و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن مبدل حرارتی و تعویض آن در صورت لزوم
خطای E3: عدم تخلیه آب
این خطا به معنای عدم تخلیه آب از داخل پکیج است. علت های احتمالی این خطا عبارتند از:
- بسته شدن شیر تخلیه آب
- مسدود شدن لوله تخلیه آب
- خطای الکترووان
- خطای الکتروپمپ
- خطای سیفون
برای تعمیر این خطا، باید ابتدا علت آن را تشخیص داد و سپس با استفاده از دستورالعمل های مناسب، آن را رفع کرد. برخی از مراحل تعمیر این خطا عبارتند از:
- بررسی باز بودن شیر تخلیه آب و باز کردن آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن لوله تخلیه آب و پاک کردن آن از چرک و مواد زائد در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن الکترووان و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن الکتروپمپ و تعویض آن در صورت لزوم
- بررسی سالم بودن سیفون و تعویض آن در صورت لزوم