شیرازی یار

تفاوت کولرگازی یک تیکه با کولرگازی دوتیکه یا اسپلیت چیست ؟

تعداد بازدید: 373
دسته بندی : عمومی

درمدل های یک تکه، کمپرسور و اواپراتوردر یک باکس قراردارند مثل کولرگازی پنجره ای و کولر گازی پرتابل . اما در کولرهای گازی اسپلیت یا دو تکه قسمت کمپرسور و کندانسور کاملا از اواپراتورجدا شده و هرکدام در یک یونیت مجزا قراردارد.

کولرهای گازی اسپلیت (split air conditioner) یا به اختصار اسپلیت (splite) یک نوع خاص از کولر گازی هستند. نوعی دستگاه سرمایشی که توانسته جای بسیاری از دستگاه‌های سرمایشی قدیمی همچون کولرهای آبی و پنکه‌های سقفی را بگیرد. این دستگاه تهویه مطبوع به کمک سیستم تبرید تراکمی کار می‌کند. که به خاطر طراحی خاص بدنه‌ای که دارد، این سیستم به کولر گازی دو تکه نیز معروف می‌باشد. در واقع کلمه اسپلیت به معنای دو تکه است.

برتری کولر گازی اسپلیت باعث شده تا خرید آن به یکی از اقدامات مهم برای اغلب خانواده‌ها است. مخصوصا برای افرادی که تحمل گرما را ندارد و آب و هوای تابستان آن‌ها را کلافه کرده است. به همین خاطر خرید کولر گازی را از الزامات بر می‌شمارند. چرا که مزایای زیادی نسبت به سایر سیستم‌های تهویه مطبوع دارند. این سیستم‌ها علاوه بر محیط‌های کوچک، برای محیط‌های بزرگ نیز قابل استفاده می‌باشند. 

در واقع سیستم کولر گازی اسپلیت به عنوان جدیدترین، پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و پیشرفته‌ترین نسل از کولرهای گازی به حساب می‌آید. 

درمدل های یک تکه، کمپرسور و اواپراتوردر یک باکس قراردارند مثل کولرگازی پنجره ای و کولر گازی پرتابل . اما در کولرهای گازی اسپلیت یا دو تکه قسمت کمپرسور و کندانسور کاملا از اواپراتورجدا شده و هرکدام در یک یونیت مجزا قراردارد. درکولرگازی های اسپلیت ، یونیت خارجی حاوی کمپرسور و تجهیزات کندانسور بوده و یونیت داخلی ازطریق دورشته لوله مسی رفت و برگشت به همراه عایق و یک رشته کابل فرمان با یونیت خارجی در ارتباط است .

تفاوت کولر گازی دو تکه و یک تکه

افرادی که توجه زیادی به سیستم‌های سرمایشی دارند قطعا با واژه اسپلیت و کولر گازی برخورد زیادی داشته‌اند. اما در مقابل اغلب افراد میپندارند که اسپلیت و کولر گازی مشابه هم هستند. یعنی این دو دستگاه را به عنوان یک دستگاه واحد می‌شناسند. اما این تصور کاملا اشتباه است. چرا که کولر گازی اسپلیت به عنوان یکی از انواع کولر گازی محسوب می‌شود. اما اصلی‌ترین تفاوت میان این دو نوع کولر گازی چیست؟ بعد از بررسی مهم‌ترین تفاوت میان آنها، هر کدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد تا بهتر بتوانید این تفاوت را درک کنید.

  • اسپلیت‌ها دو تکه هستند در حالی که کولرهای گازی معمولی از یک تکه تشکیل شده‌اند.
  • کولرهای گازی معمولی سر و صدا بیشتری دارند. به طوری که اغلب مشتریان از این بابت کاملا ناراضی می‌باشند.
  • برخی از کولرهای گازی قادر نیستند تا دمای محیط را کنترل کنند. همین موضوع میتواند از معایب این دستگاه سرمایشی به شمار برود.
  • قابلیت تهویه مطبوع کولرهای اسپلیت سبب شده تا اغلب افراد این سیستم را انتخاب کنند.
  • اسپلیت‌ها از دو بخش اصلی پنل داخلی و پنل خارجی تشکیل شده‌اند.
  • مسلما از لحاظ قیمت، کولر گازی اسپلیت گران‌تر از کولرهای گازی معمولی خواهند بود. درصد صورتی که اغلب کولرهای گازی معمولی ارزان‌تر هستند.

 


نظرات